Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Prawidziwy superblat. Rozmowa z Krzysztofem Osińskim.

Data publikacji: luty 2015

Przed rokiem na polskim rynku pojawiła się marka StołyMultimedialne.PL. Stworzył ją zespół pasjonatów, który zdobywał doświadczenie w branży Digital Signage już od 2011 roku, specjalizując się w projektach z wykorzystaniem multimedialnych nośników informacji. O interaktywnych rozwiązaniach, jakie oferują StołyMultimedialne.PL, opowiedział nam Krzysztof Osiński, reprezentant marki.

 

 

VISUAL COMMUNICATION: Z czego składają się stoły multimedialne?


KRZYSZTOF OSIŃSKI: Budowa stołów multimedialnych wymaga czterech podstawowych komponentów: konstrukcji nośnej (na wzór klasycznego stołu o bardziej lub mniej  skomplikowanym wzornictwie), ekranu wyświetlającego obraz, komputera sterującego, który odpowiada za działanie aplikacji, oraz systemu obsługującego dotyk. To właśnie ten ostatni element jest najważniejszy dla działania całego stołu multimedialnego. Na rynku jest kilka znanych technologii, z których korzystamy zależnie od charakteru realizacji. Do tych rozwiązań należą między innymi nakładki wykorzystujące podczerwień, folie oparte o technologię pojemnościową znane ze smartfonów czy nakładki rezystancyjne stosowane często w rozwiązaniach dla przemysłu.


VC: Jakie modele stołów posiadają Państwo w swojej ofercie?

 

KO: Skupiamy się na oferowaniu kilku kompleksowych rozwiązań o niebanalnej stylizacji i dużych możliwościach. Jednym z naszych produktów jest stół OQTOPUS, dostępny w wersji o przekątnej 47 cali, 10 lub 20 punktach dotyku oraz komputerem sterującym, dopasowanym do obsługi większości projektów. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem są urządzenia PAD; ich główną zaletą jest możliwość zastosowania nie tylko jako zintegrowanego z komputerem ekranu dotykowego, ale również, po odpowiednim montażu, w ramach stołu multimedialnego. Urządzenie swoją budową przypomina duży tablet i jest dostępne w wersjach o przekątnej od 40 do 65 cali. Ostatnim rozwiązaniem z tej rodziny są folie dotykowe Multitouch Skin oraz Multitouch Skin Ultra przeznaczone do realizowania dedykowanych projektów. Pozwalają one na montaż stały i tymczasowy; są dostępne w wersjach o przekątnej od 30 do 100 cali i proporcjach 4:3 oraz 16:9. Mogą obsługiwać jednocześnie 2, 10, 20 lub nawet 100 punktów dotyku! Budując naszą ofertę, opieramy się głównie na współpracy z firmą DISPLAX, której jesteśmy przedstawicielem w Polsce.


VC: Co można wyświetlać na stołach multimedialnych? Dla kogo je tworzycie?


KO: Mógłbym udzielić klasycznej odpowiedzi znanej z rynku IT i powiedzieć, że -wszystko można zrobić-, ale nie o to tutaj chodzi. Sprzedaż tego typu produktów wymaga od nas dużego dystansu do naszych aspiracji sprzedażowych, a ponieważ chcemy być postrzegani jako partnerzy w biznesie, zdarza się, że po analizie potrzeb klienta odpowiadamy, że nasze rozwiązania po prostu nie będą spełniały w jego przypadku swojej roli. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia, największym obszarem zastosowań Stołów Multimedialnych są wszelkiego typu miejsca, w których nasi klienci chcą w nowatorski, oparty na interakcji sposób zaprezentować swoją ofertę. To sprawia, że oferta jest znacznie ciekawsza i daje wiele nowych możliwości, takich jak obsługa multimediów, gier czy quizów. Często dostarczamy nasze rozwiązania na targi, do sklepów, a coraz częściej także do muzeów czy na zlecenie jednostek samorządowych.


VC: Z jakiego oprogramowania korzystacie?

 

KO: Jesteśmy polskim dystrybutorem platformy ARENA, wysokiej klasy software-u do budowania prezentacji multimedialnych i interaktywnych na urządzenia dotykowe. To naprawdę przemyślane i zaawansowane narzędzie, dzięki któremu można szybko i sprawnie budować różnego rodzaju prezentacje multimedialne, w zasadzie wszędzie tam, gdzie występuje interakcja z użytkownikiem. Platforma umożliwia między innymi łatwą i szybką aktualizację treści multimedialnych przechowywanych w chmurze, które są synchronizowane na wszystkich urządzeniach. Duży atut ARENY to jej innowacyjny interfejs, który w połączeniu z zasadą narzędzia wolnego od programowania daje duże możliwości użytkownikom nieznającym języków programowania. Dzięki 20 gotowym do użycia aplikacjom za pomocą ARENY możliwe jest szybkie tworzenie prezentacji multimedialnych, co przypomina tu trochę łączenie ze sobą poszczególnych elementów i swoiste opakowywanie ich w grafikę i treści multimedialne, jak w innych, znanych programach. O bardziej zaawansowanych użytkownikach też nie zapomniano, wykorzystując rozbudowany zbiór funkcji API (Application Interface). ARENA to platforma niezależna od stosowanych urządzeń prezentacyjnych, takich jakich jak totemy, ekrany dotykowe czy stoły multimedialne. Swego rodzaju wisienką na torcie jest fakt, że każdy wykorzystany element w prezentacji może zostać opisany własnym identyfikatorem w celu zbierania informacji o jego wykorzystaniu. W efekcie otrzymujemy dostęp do modułu analiz, który umożliwia nam śledzenie, jak użytkownicy pracowali z naszą prezentacją, np. które pozycje oferty były najczęściej oglądane i czy film reklamowy zawarty w prezentacji cieszył się dużą popularnością. W powiązaniu z lokalizacją danego urządzenia można pozyskać naprawdę wartościowe informacje.

 


VC: Jak powstają urządzenia budowane na specjalne zamówienie?


KO: Chcemy być elastyczni i jesteśmy gotowi na realizację dedykowanych projektów, ale takie przedsięwzięcia wymagają zaangażowania biur projektowych i producentów materiałów, z których wykonywane są obudowy naszych rozwiązań. Współpraca nad stworzeniem personalizowanego stołu multimedialnego musi nastąpić już w pierwszej fazie projektowania. Jeżeli nasi klienci nie posiadają odpowiednich kompetencji, świadczymy również usługi projektowania oprawy graficznej na zamówienie, ponieważ chcemy, by nasze rozwiązania były kompleksowe. Często współpracujemy też z grafikami klienta, przekazując informacje i wskazówki w celu jak najlepszego wykorzystania naszych rozwiązań.


VC: Jakie są reakcje polskich klientów na produkty i usługi oferowane przez Stoły Multimedialne?


KO: Ludzie znają tego typu rozwiązania przede wszystkim… z filmów! Pierwsze nasze spostrzeżenie jest takie, że ponieważ są to nowe produkty na rynku, klienci nie do końca wiedzą, jak można je efektywnie wykorzystać. Często dopiero po prezentacji stołu okazuje się, że wyobrażenie na ten temat było całkiem inne i powstaje efekt WOW. Obecnie promujemy stoły multimedialne, jednak myślę, że w perspektywie 7 do 10 lat będą to rozwiązania powszechnie stosowane w domach.


VC: Co zrobić, gdy firma lub instytucja nie chce kupować stołu na stałe, ale chętnie wykorzystałaby go podczas projektu multimedialnego?

 

KO: Naszym klientom oferujemy również wynajem stołu multimedialnego, a także transport urządzenia na miejsce oraz pełną obsługę podczas trwania wydarzenia czy realizowanego
projektu.


VC: Jakich interesujących klientów mieliście dotychczas?


KO: Udało nam się zrealizować kilka ciekawych projektów. Jednym z nich była kompleksowa obsługa wydarzenia Teraz Polska, gdzie z wykorzystaniem stołu multimedialnego i zaprojektowanej prezentacji firma PKP Cargo promowała swoją usługę Tiry na Tory. To był naprawdę wymagający i interesujący projekt. Kolejnym, o którym warto wspomnieć, była obsługa Stowarzyszenia Turystyki Terenowej 4x4 podczas targów motoryzacyjnych. Oprócz zaprojektowania prezentacji na stół multimedialny napisaliśmy i zintegrowaliśmy z naszą prezentacją znaną grę Memory, która była elementem  współzawodnictwa osób odwiedzających stoisko naszego klienta. Warto wspomnieć także o prezentacji przygotowanej na potrzeby pewnego salonu meblowego, gdzie nasz stół świetnie komponował się z otoczeniem i był nośnikiem oferty firmy produkującej meble dla dzieci Timoore. Dostarczaliśmy także nasze rozwiązania na inne wydarzania, jak na przykład targi edukacyjne, gdzie goście odwiedzający stoisko naszego klienta wykazywali się dużą kreatywnością w zastosowaniu tego typu produktów. Mieliśmy wtedy również okazję poprowadzić dyskusję panelową na temat wykorzystania stołów multimedialnych w edukacji. Rok działalności na rynku wzbogacił nas o ciekawe doświadczenia i nową wiedzę. Myślę, że możemy uznać go za udany.


VC: Jakie mają Państwo plany na przyszłość?


KO: Jak już wspomniałem na początku, nasza strategią nie jest dostarczanie wszystkiego, tylko budowanie trwałej relacji z klientem poprzez dostarczanie najlepszych produktów na rynku. Nie jest to łatwe, ponieważ dobrej jakości produkty i wąska specjalizacja wiążą się z odpowiednim poziomem cen. Kiedy rozpoczynaliśmy naszą przygodę na rynku Digital Signage, ustaliliśmy, że naszą misją jest zapewnienie naszym klientom najwyższego poziomu obsługi poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych. Zastanawiałem się ostatnio, czy ta misja jest wciąż aktualna, i doszedłem do wniosku, że dokładnie do tego dążymy, a stoły multimedialne doskonale się w to wpisują. Skupiając się na trzech wartościach: kreatywności, profesjonalizmie i jakości, z czasem osiągniemy dobrą pozycję na ryku.

 

Strona www: StolyMultimedialne.pl
Info Arena: arena.stolymultimedialne.pl
Twitter: twitter.com/StolyMultimedia
E-mail: info@stołymultimedialne.pl

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama